Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Λιαστές ντομάτες


Όπως κάθε cook blogger που σέβεται τον εαυτό του και τους αναγνώστες του,έτσι και εγώ προσπαθώ να σέβομαι τους αναγνώστες αλλά και αυτά που πρεσβεύω.Έτσι  φτιάχνω πράγματα μόνη μου χωρίς συντηρητικά,Α,Β,Γ,Δ,"Ε" κτλ.

Βλέπω  κατά καιρούς να φτιάχνουν μακαρονάδες με ζαμπόν κονσερβοποιημένο και ανατριχιάζω.
Με τους έτοιμους ζωμούς,να νοστιμίζουν το φαγητό,να μπερδεύουν όλα τα μπαχαρικά μαζί γιατί έτσι νομίζουν ότι θα ανασύρουν μια ξεχωριστή γεύση και καταλήγουν να είναι όλα τα φαγητά τους πανομοιότυπα.
Ας τα αφήσω όμως αυτά και να πληκτρολογήσω αυτό που πρέπει.
Σεβόμενη λοιπόν τον εαυτό μου και του αναγνώστες, σας παρουσιάζω τις Λιαστές ντομάτες.
Να σας πω ότι σε αυτό, ήταν αφορμή η φίλη μου Νίκη Τ. όπου μου έδωσε  οδηγίες.

Υλικά
20-25 ντοματάκια τύπου πομοντόρι
αλάτι κατά προτίμηση χοντρό
1-1,5 μέτρο τούλι
λαδόκολλα

 Για την αποθήκευση
κόλιανδρο σπόροι
κάρδαμο σπόροι
2-3 κλωνάρια ρίγανη
1 κούπα περίπου ελαιόλαδο
4-5 σκελίδες σκόρδο κομμένες στα 4
λίγο αλάτι χοντρό

Οδηγίες
Προσπαθούμε να βρούμε ντοματάκια βιολογικά.Είναι υγιεινότερα.
Τα πλένουμε και αφαιρούμε το κοτσάνι τους.Τα κόβουμε στα δύο , τα τοποθετούμε πάνω σε σχάρα  και τα βάζουμε σε ταψί με λαδόκολλα .Αλατίζουμε και τα  σκεπάζουμε με τούλι.Τοποθετούμε τα ντοματάκια σε δυνατό ήλιο.Το βράδυ μαζεύουμε τα ντοματάκια και επαναλαμβάνουμε το πρωί.
Αυτή η διαδικασία κρατάει από 5 εώς 8 μέρες.
Μόλις στεγνώσουν τα βάζουμε στον φούρνο για 1-1.5 ώρα στους 100 βαθμούς.Αφού έχουμε  σιγουρευτεί ότι έχω αποξηρανθεί τα βγάζουμε από τον φούρνο και τα αφήνουμε να κρυώσουν.


Έχουμε ένα βάζο και βάζουμε με ευλάβεια τα ντοματάκια προσθέτοντας σταδιακά τα υπόλοιπα υλικά εκτός του ελαιολάδου.Όταν βάλουμε μέσα όλα τα ντοματάκια με τα μυρωδικά τα πιέζουμε ελαφρώς και στο τέλος ρίχνουμε το λάδι μέχρι να σκεπαστούν .Τα ντοματάκια τα λιαστά είναι πλέον έτοιμα για αποθήκευση.Διατηρούνται πολύ καιρό στο ψυγείο και σκεπασμένα πάντα με λάδι.
Οι λιαστές ντομάτες δίνουν ένα συν γεύσης στις μακαρονάδες αλλά και σε σαλάτες.
Καλή επιτυχία!



17 σχόλια:

  1. Μπράβο βρε Μάρα!!! Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες... για τους κύβους κ.λ.π.
    Μ' αρέσει, που τώρα τελευταία έχεις κάνει μια "επανάσταση" να το πω???
    Δεν ξέρω πως λέγεται, αλλά λες τα πράγματα με το όνομά τους... πολύ σε πάω, που λένε και τα παιδιά χαχα

    Πολύ κατατοπιστικές οι οδηγίες σου για τις λιαστές ντομάτες.
    Θα τις φτιάξω οπωσδήποτε γιατί μου αρέσουν πολύ, ειδικά το χειμώνα, στις σαλάτες!

    Πολλά φιλιά, καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mπραβο Μαρα μου!! τις εφτιαξες και εγιναν και πολυ ομορφες με καταπληκτικο χρωμα!!!Πολυ ωραιες οι οδηγιες σου και οι φωτογραφιες σου!!πολυ μου αρεσουν!!!!Καλο χειμωνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σου πέτυχαν τέλεια όπως βλέπω!!!!
    και του χρόνου να σαι καλά να ξαναφτιάξεις!!!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. painter μου γλυκεία και εγώ σε πάω μπρέ και το ξέρεις!Το επανάσταση μην σε εκπλήσσει..το δηλώση αγγλιστί..revolution...
    Φιλιά πολλά !!!!!!!!!

    Νίκη μου σε ευχαριστώ για τις κατ'ιδία οδηγίες σου.Καλό μας χειμώνα ...φιλιά σου!

    Έλενα και εγώ δεν το περίμενα να γίνουν έτσι.Περιμένω την επόμενη και τριπλή παρτίδα με ντοματάκια..ίσα ίσα που προλαβαίνω (λόγω καιρού)
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για τους κύβους και τα έτοιμα προϊόντα θα συμφωνήσω...για τα μπαχαρικά χμ...μ΄αρέσει να πειραματίζομαι με διάφορες αναμίξεις χωρίς να μένω στα ίδια...:)
    Εντυπωσιακά τα ντοματάκια σου, θέλω να φτιάξω κι εγώ αλλά χωρίς ήλιο γίνεται; Μπορώ να τα βάλω κατευθείαν στο φούρνο ας πούμε;

    Όμορφη Πέμπτη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θάλασσα μου ο πειραματισμός δεν βλάπτει η επανάληψη όμως;
    Όσο για την παράκαμψη του ήλιου δεν νομίζω ότι τα αποτελέσματα θα είναι το ίδια.Και θα λέγονται λιαστές μετά οι ντομάτες αλλά φουρνιστές.χαχαχαχχαχα.Πάντως ένα πείραμα θα μας λύσει την απορία.Καλή Πέμπτη και σε σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έγιναν πολύ ωραίες Μάρα μου!!!!μπράβο για όλα αυτά που μας δείχνεις!!!εγώ κάθε χρόνο φτιάχνω σάλτσα ντομάτας (ντομάτες από τον κήπο μου)και την βάζω σε γυάλινα αποστειρωμένα βάζα και έχω όλο το χειμώνα!λιαστές δεν έχω φτιάξει ποτέ!θα το δοκιμάσω πάντως!!καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δέσποινα μου,σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
    Η σάλτσα ντομάτας που φτιάχνεις θα είναι εξαιρετικής νοστιμιάς αφού προέρχονται από "κηπίσιες" ντομάτες.Αν έχει φωτογραφίες στείλτε μου και τις οδηγίες να το δημοσιεύσουμε.Καλή σου μέραααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τέλειες οι γνησιες λιαστές ντομάτες. Οι φουρνιστές κατέχουν το 80% της αγοράς της λιαστής ντομάτας.. δεν έχουν διαφορά στην γεύση αλλά όταν λέμε λιαστές εννοούμε αυτές που έφτιαξαν τα χεράκια σου Μάρα!
    Θα συμφωνήσω για τους κύβους αλλά θα διαφωνήσω για τα μπαχαρικά που εκτός απο το οτι έχουν ευεργετικές ιδιότητες, "ξεκλειδώνουν" ιδιαίτερες γεύσεις στα βασικά υλικά όταν χρησιμοποιούνται με μέτρο βεβαίως..

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γεια σου Ερη μου.Όταν μίλησα για τα μπαχαρικά τα όποια και χρησιμοποιώ εννοούσα πως όταν βάζουμε συνέχεια τα ίδια και τα ίδια μπαχαρικά και χωρίς μέτρο όπως ανέφερες.
    Τώρα όσο για τις λιαστές του εμπορίου είναι στεγνές χωρίς σάρκα και πολλές φορές με μια αίσθηση τιγκίλας.Το γνήσιο και από τα χεράκια μας όπως είπες είναι πολύ καλύτερο.Καλό σου απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γεια στα χέρια σου Μάρα!! Τέλειες οι λιαστές ντομάτες σου!!!! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και ψάχναμε μια συνταγή για να κάνουμε υγιεινές λιαστές ντομάτες με τα χεράκια μας! Μπράβο σου Μάρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπάμε λιαστές ντομάτες! Πόσο μάλλον όταν είναι σπιτικές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ευχαριστώ Κική μου!

    Πέλα Σοφι σας εύχομαι να τις πετύχετε!Περιμένω νέα σας!

    Αφού αγαπάτε λιαστές ντομάτες να σας στείλω βαζάκι
    donkey and the carrot ...no promblem
    Φιλιά σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. οι ντοματουλες μπηκαν το πρωι στο ταψακι και βρηκαν μια ωραια θεση στην ταρατσα με ηλιο και περιμενουμε.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Έρωτα μου αγιάτρευτε...θέλουν υπομονή και μην ξεχνάς το βράδυ να τις μαζεύεις...Φιλιααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. έλα που με τον ηλιο τα πηγα μια χαρα αλλά μου αρπαξανε λίγο στον φούρνο????μα δεν ειναι κουζίνα αυτή που έχω....μπηκαν στα βαζάκια τους και περιμενουν για την πρωτη δοκιμή....

    ΑπάντησηΔιαγραφή