Δευτέρα 8 Αυγούστου 2011

Παντζάρι γλυκό του κουταλιού


Έρωτας με την πρώτη ματιά.
Το είδα για πρώτη φορά στο .TanteKiki και είχαν περάσει 5 μήνες σχεδόν.
Μετά ήρθε η Μάνα του ..λόχου και με κατατρόπωσε.Η αλήθεια είναι ότι είχα προμηθευτεί παντζάρια 4-5  φορές και πάντα κατέληγαν σαλάτα.
Χθες λοιπόν πήρα αρκετά παντζάρια ώστε να μπορέσω να ζήσω τον έρωτα μου.Γλυκό του κουταλιού παντζάρι.

Η αλήθεια είναι ότι έκανα κάποιες αλλαγές.Συνήθως ακολουθώ κατά γράμμα τα υλικά αλλά το λεμόνι το πολύ δεν είναι στις δικές μου προτιμήσεις.
Η μάνα του λόχου έβαλε τζίντζερ .Λέω έχω στο ψυγείο.Όταν ήρθε όμως η ώρα  να το χρησιμοποιήσω απλά δεν το βρήκα.Το είχα καταναλώσει.
Ας δούμε τα υλικά για αυτό το απίθανο σε γεύση γλυκό.

Υλικά
2 κιλά παντζάρια(μόνο το γουλί)
1,200 γρ ζάχαρη
3,5 ποτήρια νερό
1 λεμόνι μεγάλο καθαρισμένο  από την φλούδα του και κομμένο καρέ
2 ξύλα κανέλας
5-6 φύλλα αρμπαρόριζα
1 κουτ.σούπας χυμό λεμόνι

Οδηγίες
Αρχικά αγοράστε βιολογικά παντζάρια.Μικρά και χωρίς τα φύλλα του.
Πλένουμε τα παντζάρια και τα βάζουμε να βράσουν μέχρι να τσιμπιούνται με το πηρούνι.Ο βρασμός στην χύτρα είναι γρηγορότερος .10 λεπτά είναι αρκετά.
Αφήνουμε τα παντζάρια να κρυώσουν και αφαιρούμε την φλούδα τους. Έπειτα τα κόβουμε σε κύβους (κατά προσέγγιση).

Σε βαθιά κατσαρόλα βάζουμε το νερό και την ζάχαρη να βράσουν για 10 λεπτά
Ρίχνουμε τα ξύλα κανέλας,τα τεμαχισμένα παντζάρια,το κομμένο λεμόνι,το χυμό λεμονιού,και την αρμπαρόριζα.Συνεχίζουμε τον βρασμό μέχρι να δέσει το σιρόπι.

Το τέστ με το κουτάλι που στέκεται πάνω ο κόμπος του σιροπιού είναι αλάνθαστη μέθοδος.
Βγάλτε από την φωτιά το γλυκό και αφήστε το να κρυώσει ξεσκέπαστο η με ένα τούλι από πάνω.
Στην συνέχεια φυλάξτε το σε γυάλινα βάζα.Σερβίρετε σκέτο ,με γιαούρτι και με παγωτό καϊμάκι η βανίλια.


Μικρά tips
Αν παραβράσετε τα παντζάρια το γλυκό σας θα είναι μαλακό αλλά πεντανόστιμο.Αν κρατάνε λίγο το γλυκό θα είναι τραγανό.
Να ευχαριστήσω την Tante Kiki για την συγκαταθεσή της και την Μάνα του Λόχου που το έφτιαξε και έτσι με παρότρυνε.
Καλή επιτυχία!

12 σχόλια:

  1. Μάρα μου καλημέρα! Απλά τέλειο! Ευχαριστώ για την αναφορά! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Μάρα μου!!! Δεν μπορώ να φανταστώ τη γεύση του γλυκού αλλά οι εικόνες είναι τόσο δελεαστικές... !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Tante Kiki αλίμονο να μην αναφερόμουν στην συνταγή σου και στο εξαιρετικά ενδιαφέρον ιστιότοπο σου.Καλή σου εβδομάδα.

    Κiki και σε μένα κάτι φωτογραφιές με ξεσήκωσαν και το ερωτεύτηκα.Η γεύση σου μοναδική και το χρώμα του σκανδαλιστικό.Είναι εύκολο σου προτείνω να τι φτιάξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. δεν το ηξερα αυτο το γλυκο κουταλιου. μπαινει στην λιστα to do.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα παντζάρια μου αρέσουν τόσο πολύ, που ευχαρίστως θα τα έτρωγα και σε γλυκό του κουταλιού, φτιαγμένο από τα χεράκια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εντυπωσιάστηκα!
    Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ, νομίζω θα μπει στα προσεχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το έφτιαξες, έτσι??? Υπέροχο δεν είναι??? Εγώ τα λεμονάκια τα φοβήθηκα, αλλά την άλλη φορά θα είμαι πιο θαρραλέα! χαχααχ!!

    Μάρα οπωσδήποτε την επόμενη φορά και τζίντζερ...δεν μπορείς να καταλάβεις για τη γεύση μιλάω, πρέπει να το δοκιμάσεις και έτσι!

    Ξέχασες και το Ευάκι, είχε βάλει ποστ για παντζάρι γλυκό (Eva Funk)!

    Υπέροχο και καλοφάγωτο!! Γειά στα χέρια σου!

    Εφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ντρέπομαι που το λέω αλλά πηγαινοέρχομαι στο ντουλάπι.Ήδη έχω παραγγείλει παντζάρια και μάλιστα βιολογικά.Θα πάρω και τζίντζερ Εφη, για την Eva Funk εγώ δεν το είχα δει.Εκεί που το πρωτοείδα ήταν στην Tante Kiki και έπειτα σε σένα.Θα ρίξω όμως μια ματιά και εκεί.
    Betty,Irene να το τολμήσετε.Εκπληκτικό.
    Όσο για σε Ζαμπία μου θα σου στείλω ένα βαζάκι εξ-οπωσδήποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μόνον το χρώμα που βλέπω ... με βάζει σε πονηρούς και ζαχαρένιους δρόμους!
    Τι με ξεσηκώνετε τώρα αγαπητή μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Υπέροχο το γλυκάκι σου Μάρα μου!!
    Δείχνει φοβερό σερβιρισμένο. σαν φράουλα μοιάζει!!
    Εκπληκτικό χρώμα
    Γεια στα χέρια σου και στων άλλων κοριτσιών που ανέφερες
    Φιλιά πολλά
    καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Νομίζω, αν δεν κάνω λάθος, έχεις ένα σακουλάκι τζίντζερ τριμμένο, κινέζικο. Για τα ζυμωτά σου...Όχι;
    Φιλί και περιμένω, γιατί σκάω για παντζάρι!:)

    * Την Πηνελόπη μην την ξεσηκώνεις διότι είναι ικανή να φτιάξει 3 βάζα και να "παρκάρει" σε εμένα τα 2! Μέχρις στιγμής έχει φέρει 4 τεράστια...με διάφορους συνδυασμούς!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αααααααααααααα Ζαμπία μου τώρα το είδα....Το Σάββατο στην επόμενη δόση.Εννοείται ότι θα σου έρθει βαζάκι.
    Την Πηνελόπη ευχαρίστως θα την ξεσηκώσω.Πηνελόπη μην ακούς...κάνε το καθήκον σου απέναντι στους ζαχαρένιους και πονηρούς δρόμους.
    Ευχαριστώ πολύ Γιώργο.Το χρώμα είναι όντως σαν ζωγραφιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή