Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Ιμάμ και "ταμάμ"


Αυτό το φαγητό είναι κάτι σαν στιφάδο για μένα.Από αυτά που μου λένε όσοι το έχουν δοκιμάσει από τα δικά μου "ζερβόχερα" είναι ότι καλύτερο έχουν φάει.Ανήκει λοιπόν στα φαγητά τα παραδοσιακά,τα μαμαδίσια ,που ξεπέρασα την δασκαλομάνα μου.Την λόξα με τα λίγα υλικά την ξέρουν οι οικείοι μου και πολλοί φίλοι.Το Ιμάμ λοιπόν δεν θα αποτελούσε εξαίρεση και τα υλικά ολίγα και καλά

Υλικά
8 μελιτζάνες (τσακώνικες )
4 μέτρια κρεμμύδια κομμένα καρέ
4-5 σκελίδες σκόρδο κομμένες καρέ
ελαιόλαδο
σπορέλαιο για το τηγάνισμα της μελιτζάνας
αλάτι,πιπέρι
μαϊντανός
ψήγμα ρίγανης (εάν θέλουμε) 
4 ντομάτες κομμένες σε κύβους
1κουταλιά πελτέ ντομάτας (μόνο αν είστε παθιασμένοι με το κόκκινο)

Οδηγίες
Διαλέγουμε μακρόστενες μελιτζάνες,αφαιρούμε το κοτσάνι,τις πλένουμε και τις χαράζουμε με μαχαίρι με τρόπο (μην βγεί το μαχαίρι από την άλλη πλευρά).
Τις τηγανίζουμε στο σπορέλαιο και κατά προτίμηση σε φριτέζα μέχρι να μαραθούν και να ροδίσουν.

Σε βαθύ κατσαρολάκι βάζουμε το ελαιόλαδο(μισή κούπα περίπου) και σοτάρουμε τα κρεμμύδια και το σκόρδο.

Όταν είστε έτοιμοι να παραδοθείτε  στις ευωδιές προσθέτετε την ντομάτα,αλάτι ,πιπέρι,το ψήγμα εάν θέλουμε και το πελτέ μόνο αν μας διακατέχει πάθος.

Μόλις αρχίσει η σάλτσα να διαμαρτύρεται (να πιτσιλάει )σβήνουμε την φωτιά γιατί είναι έτοιμη η γέμιση μας.Προσθέτουμε τον μαϊντανό και τον αφήνουμε να μαραζώνει στους ατμούς.

Σε ταψάκι βάζουμε τις μελιτζάνες τις ανοίγουμε να γίνουν ένα νόστιμο βαρκάκι και βάζουμε μέσα τα κρεμμύδια μας ,ως άλλους επιβάτες. 


Ψήνουμε στους 200 βαθμούς για 35-40 λεπτά.

Σερβίρουμε με διάθεση, να απολαύσουμε αυτό το παραδοσιακό φαγητό .

Μικρά tips
Μερικές φορές οι μελιτζάνες είναι πικρές .Τις βάζουμε σε αλατισμένο νερό πριν το τηγάνισμα , για 1 ώρα και μετά τις σκουπίζουμε καλά.Το Ιμάμ είναι βαρύ φαγητό.Η εναλλακτική είναι να ψήσουμε τις μελιτζάνες στον φούρνο αντί να τις τηγανίσουμε.Μπορούμε να βάλουμε και λίγη τριμμένη φέτα πάνω από το κρεμμύδι πριν ψήσουμε.
Τέλος η ιστορία θέλει την ονομασία αυτού του φαγητού να προέρχεται από την λιποθυμία ενός Ιμάμη στην διάρκεια του Ραμαζάνι.Κάποια Ελληνίδα μαγείρευε και ο Ιμάμης λιποθύμησε  από τις μυρωδιές.Ιμαμ Μπαιλντί λοιπόν και "ταμάμ".

9 σχόλια:

  1. Μελιτζανοφαγάκι μαγείρεψα κι εγώ σήμερα, οι μελιτζάνες στα καλύτερά τους αυτήν την εποχή!!!
    Γεια στα χέρια σου, φαίνεται πεντανόστιμο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άριστα 10!!!!!
    Και με λίγη φετούλα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μόνο ο ιμάμης??? Κι εγώ λιποθυμώ!! Το λατρεύω αυτό το φαγάκι αλλά μόνο εγώ....θα το κάνω όμως..

    Εφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το καλοκαίρι είναι ένας θησαυρός Ελενα από λαχανικά!
    manousina με φέτα είναι όνειρο....
    Εφη και εγώ σαν το "ιμάμη" παθαίνω λιγοθυμιές...χαχαχαχαα Να το φτιάξεις γιατί και οι μανούλες έχουν ψυχή..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νοστιμότατο Μάρα μου, με τις τηγανιτές μελιτζάνες βαρκούλες αλλά προτιμώ να τις βάζω στον φούρνο χωρίς λάδι αφού αυτό θα υπάρχει στη γέμιση.
    Υπέροχη πρόταση για Σαββατοκύριακο.

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γεια σου Μάρα με το καταπληκτικό φαγάκι. Ένα βραβείο σε περιμένει στο http;//helegrblog.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το σωστό είναι
    http://helengrblog.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θάλασσα μου φτιάξε τις μελιτζάνες στον φούρνο..και άσε την γέμιση να σε λαδώσει ;-)
    Helen...Σε ευχαριστώ πολύ που εκτιμάς τις μουσικές μου...και τις προτάσεις μου τις γευστικές!Καλό μας Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μαρα μουυυυυυυυυυυ.. νοστιμο το φαγακιιιι.. ιμαμ ταμαμ για γιαμ γιαμ

    φιλακιααααααααααααααααααα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή